"Najwyższym celem wychowania jest, aby człowiek stał się obrazem i podobieństwem boga na ziemi"
bł. E. Bojanowski
Wychowanie
w przedszkolu opiera się na
chrześcijańskiej wizji osoby, głoszonej przez kościół katolicki
w szczególności na personalistycznej myśli pedagogicznej Papieża Jana Pawła II
i poglądach bł. Edmunda Bojanowskiego. Towarzyszymy dzieciom
w poznawaniu Boga
i odkrywaniu darów miłości. Kształtujemy
u dzieci postawę otwartości na drugiego człowieka,
a jednocześnie uczymy szacunku
i wrażliwości wobec siebie
i innych.
Naszą misję wypełniamy poprzez współpracę całego personelu przedszkola, formację chrześcijańską. Troskę
i zapewnienie bezpiecznych warunków do harmonijnego rozwoju każdego dziecka (emocjonalnego, poznawczego, społecznego, duchowego). Uwzględnianie indywidualnych potrzeb
i możliwości dziecka.
Dostosowanie metod pracy do potrzeb dziecka. Wielokierunkową współpracę
z rodzicami i ich formację.
Nasza kadra
Kadrę pedagogiczną tworzy zespół sióstr
i nauczycieli świeckich, dbających
o ciepłą, przyjazną
i fajna atmosferę
w przedszkolu, która ma na względzie przede wszystkim dobro dziecka. Ponadto
o porządek w poszczególnych salach dbają panie odpowiedzialne za czystość
w pozostałych pomieszczeniach przedszkolnych. Natomiast uzdolnione kulinarne panie przygotowują dla nas
pyszne posiłki.
Wychowanie dzieci
Celem naszego wychowania jest
wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz
kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im
w codziennych sytuacjach
i w dalszej edukacji. Budowanie systemu wartości,
w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się
w tym, co jest dobre,
a co złe. Kształtowanie
u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie
w nowych i trudnych sytuacjach,
w tym także do łagodnego znoszenia stresów
i porażek. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne
w poprawnych relacjach
z dziećmi i dorosłymi. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej
i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci
o zróżnicowanych możliwościach fizycznych
i intelektualnych. Troska
o zdrowie dzieci
i ich sprawność fizyczną oraz zachęcanie do uczestnictwa
w zabawach i grach sportowych. Budowanie dziecięcej wiedzy
o świecie społecznym, przyrodniczym
i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń
w sposób zrozumiały dla innych. Wprowadzenie dzieci
w świat wartości estetycznych
i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne. Kształtowanie
u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej
i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej.
Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności
i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości
i umiejętności, które są ważne
w edukacji szkolnej.
Zadania nauczycieli
Zadaniem nauczycieli jest prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie możliwości
i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji.
Z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki
w klasie I szkoły podstawowej należy przeprowadzić analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki
w szkole (diagnoza przedszkolna). Celem takiej analizy jest zgromadzenie informacji, które mogą pomóc rodzicom
w poznaniu stanu gotowości swojego dziecka do podjęcia nauki
w szkole podstawowej. Nauczycielowi przedszkola przy opracowaniu indywidualnego programu wspomagania
i korygowania rozwoju dziecka, który będzie realizowany
w roku poprzedzającym rozpoczęcie nauki
w szkole podstawowej. Pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznej, do której zostanie skierowane dziecko,
w razie potrzeby pogłębionej diagnozy związanej ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.